سرخط خبرها
گفت وگو با تهیه کننده با سابقه خراسانی سینما درباره شرایط اکران در جشنواره فجر

اکران های فجر در دنیا کم نظیر است

  • کد خبر: ۱۶۹۳۵
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
اکران های فجر در دنیا کم نظیر است
سید غلامرضا موسوی، تهیه کننده خراسانی سینمای ایران است. او در شصت و هشت سالگی اش همچنان پای ثابت جشنواره فیلم فجر است.
غلامرضا زوزنی _  امسال هم با یک گروه جوان و تازه نفس به میدان آمده تا شاید بتواند با کسب یک سیمرغ سودایش را از سر بیرون کند. او تهیه کننده فیلم‌های بیادماندنی بسیاری بوده است که مهم‌ترین آن‌ها «جنگ نفتکش ها» ست.
 
«قرمز» و «پارک وی» فریدون جیرانی و «رخساره» مرحوم امیر قویدل از دیگر فیلم‌های خاطره انگیزی است که او به همراه دیگر سینماگران همشهری و هم استانی اش به تولید رسانده است. در ادامه گفت و گوی ما را با این سینماگرمشهدی درباره جشنواره فیلم فجر می‌خوانید.

جشنواره در جشن فجر
موسوی که خود با تهیه کنندگی فیلم «قصیده گاو سفید»، به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در جشنواره سی وهشتم حضور دارد جشنواره فیلم فجر را یکی از جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: فجر به دلیل هم زمانی برگزاری اش با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
چرا که عاشقان سینما، جشنواره فیلم فجر را هم به عنوان یکی از جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد می‌کنند و هم آن را به مثابه جشن سال نو سینمای ایران می‌دانند.

اتفاق استقبال
موسوی گفت که تقریبا همه سی و هشت دوره جشنواره فجر را حضور داشته و شاهد این بوده است که فجر همیشه پرطرفدار است: این جشنواره، چون به فیلم‌های ایرانی اختصاص دارد همیشه از تب و تاب خوبی برخوردار است و تماشا چی‌های فراوانی دارد.
 
به باور او، علاقه‌مندان به سینما همواره و در همه ادوار از این جشنواره استقبال می‌کنند. او پیش فروش سریع بلیت‌های جشنواره را نیز گواهی بر این مدعی دانست، وخاطرنشان کرد: جشنواره فجر در این ۱۰ روز، تنها در تهران ۶۸ سالن سینما را درگیر کرده است که این در دنیا بی نظیر است: ۶۸ سالن سینما در تهران فیلم‌های جشنواره را نمایش‌ می‌دهند. این یک رکورد است.
 
در بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیا حداکثر ۵ یا ۱۰ سالن درگیر جشنواره‌های فیلم می‌شود. این تعداد سینما که چندبرابر سینما‌های درگیر در جشنواره‌های معتبر دنیاست منهای سینما‌های شهرستانی است که هم زمان به اکران فیلم‌ها می‌پردازند. از دیروز هم جشنواره‌های استانی شروع شده است که در مشهد ۲۷ فیلم جشنواره در اغلب سینما‌های آن اکران خواهد شد.
 
به گفته موسوی اگر تعداد سینما‌های شهرستان‌ها را هم به سینما‌های تهران اضافه کنیم خواهیم دید که حدود ۱۵۰ سینما جشنواره فیلم فجر را پوشش می‌دهد: این اتفاق و استقبال واقعا در دنیا بی سابقه است. جشنواره کن که بزرگ‌ترین جشنواره است در بیشترین شکلش ۳، ۴ سالن دارد.

قضاوت، قصه «قصیده ...»
تهیه کننده خراسانی فیلم «قصیده گاو سفید» درباره این فیلم و استقبال مخاطبان توضیح داد: «قصیده گاو سفید» درباره قضاوت ساخته شده است. قضاوت مفهوم سخت و ویژه‌ای دارد.
 
این طور نیست که بسیاری از آدم‌ها بتوانند به سادگی قضاوت کنند. این قضاوت می‌تواند در شکل‌های مختلفی بروز کند. به همین دلیل اهمیت این موضوع به گونه‌ای است که سعی شده است خیلی آرام داستان یک قضاوت روایت شود. فیلم با واکنش‌هایی مثبت و خوبی روبه رو بوده و توانسته است با مردم ارتباط خوبی برقرار کند که این حاصل تلاش ۴۸ جلسه همه عوامل در تولید بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->